این پژوهش با هدف کلی تحلیلی بر تمایل دانشجویان به ایجاد کسب وکارهای کوچک انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه بود (N=151). با استفاده از جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان تعداد 96 نفر از آنها به روش نمونهگیری طبقهای تصادفی با انتساب متناسب براساس رشته تحصیلی برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار اصلی تحقیق برای جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته و از پیش آزمون شده بود که روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل دادهها بهوسیله نرمافزارSPSSwin18 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که بیشتر دانشجویان مورد مطالعه نگرش، دانش و تمایل مساعدی نسبت به ایجاد کسب وکارهای کوچک ندارند. نتایج مقایسه میانگینها نشان داد که بین نگرش، دانش و تمایل دانشجویان مورد مطالعه بر اساس شرکت در دورههای آموزش کارآفرینی اختلاف معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین دانش و نگرش دانشجویان با تمایل آنها به ایجاد کسب وکارهای کوچک رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. علاوه بر این، براساس نتایج تحلیل عاملی، موانع ایجاد کسب وکارهای کوچک را میتوان در چهار عامل؛ سرمایهای، انگیزشی – ارتباطی، آموزشی و حمایتی- مهارتی طبقهبندی کرد.
سواری, مسلم, اله ویسی, محمد ادریس, & میرک زاده, علی اصغر. (1391). تحلیلی بر تمایل دانشجویان به ایجاد کسب وکارهای کوچک (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(4), 737-749. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51361
MLA
مسلم سواری; محمد ادریس اله ویسی; علی اصغر میرک زاده. "تحلیلی بر تمایل دانشجویان به ایجاد کسب وکارهای کوچک (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه)", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43, 4, 1391, 737-749. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51361
HARVARD
سواری, مسلم, اله ویسی, محمد ادریس, میرک زاده, علی اصغر. (1391). 'تحلیلی بر تمایل دانشجویان به ایجاد کسب وکارهای کوچک (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه)', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(4), pp. 737-749. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51361
VANCOUVER
سواری, مسلم, اله ویسی, محمد ادریس, میرک زاده, علی اصغر. تحلیلی بر تمایل دانشجویان به ایجاد کسب وکارهای کوچک (مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1391; 43(4): 737-749. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51361