ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
10.22059/ijaedr.2013.51349
چکیده
مطالعه حاضر، با هدف تعیین ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و اعضای هیأت مدیره تعاونیهای کشاورزی استان زنجان (N= 900) تشکیل دادند که از طریق پرسشنامهای در پنج بخش مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در بین مزایا و محدودیتهای یادگیری سیار به ترتیب آموزش مادامالعمر متناسب با نیاز فراگیر و مشکلات سختافزاری از اولویت بیشتری برخوردارند. در تحقیق فوق، مهمترین نگرش مدیران تعاونیها نسبت به کاربرد یادگیری سیار، بهبود کیفیت آموزش و یادگیری شناسایی شده است. این تحقیق نشان داد که حمایت همه جانبه دولت و متولیان امور برای توسعه خدمات آموزش سیار و ارایه یارانه، آموزش و بهبود زیرساختها مهمترین راهکارهای اجرای نظام یادگیری سیار هستند. با توجه به نتایج، عوامل درک مزایا و محدودیتهای نظام یادگیری سیار و درک قابلیت این نظام آموزشی در رفع پایین بودن کیفیت برنامههای آموزشی و عدم انگیزة فراگیران نسبت به یادگیری بهعنوان مهمترین عوامل مؤثر بر نگرش شناسایی شدند. یافتهها حاکی از وجود رابطه مثبت و معنیدار بین رشته تحصیلی و شهرستان محل فعالیت مدیران با متغیر نگرش به کاربرد یادگیری سیار است.
. (1391). ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(4), 647-660. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51349
MLA
. "ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43, 4, 1391, 647-660. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51349
HARVARD
. (1391). 'ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(4), pp. 647-660. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51349
VANCOUVER
. ویژگیهای کاربرد نظام یادگیری سیار در تعاونیهای کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1391; 43(4): 647-660. doi: 10.22059/ijaedr.2013.51349