این تحقیق توصیفی- پیمایشی با هدف تحلیل چالشهای تجاریسازی تحقیقات در دانشکدههای کشاورزی ایران انجام پذیرفت. جامعة آماری آن شامل اعضای هیئتعلمی دانشکدههای کشاورزی دولتی ایران (1837N=) بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری چندمرحلهای، تعداد 150 نفر برای نمونه انتخاب شدند. این پژوهش با رویکردی کمی انجام پذیرفت. دادهها با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شدند و با نرمافزار SPSS نسخة 18 تجزیهوتحلیل شدند. روایی پرسشنامه را پانل متخصصان بررسی کردند و برای تعیین میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد (83/0 تا 92/0). یافتههای تحقیق نشان داد که در زمینة رتبهبندی چالشهای تجاریسازی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی مورد بررسی، چالشهای آموزشی- اطلاعرسانی و زیرساختی- حمایتی بالاترین رتبهها را به خود اختصاص داده است؛ همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که چالشهای تجاریسازی تحقیقات دانشکدههای کشاورزی هفت عامل مجزای زیرساختی– حمایتی، آموزشی، ارتباطی، فنی- تخصصی، سازمانی، مالی و سیاستگذاری دارد که این عوامل 40/57 درصد از واریانس کل متغیرها را بیان کردهاند.
انصاری, محمدتقی, & سنجابی, محمدرضا. (1392). تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44(4), 555-568. doi: 10.22059/ijaedr.2013.50960
MLA
محمدتقی انصاری; محمدرضا سنجابی. "تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44, 4, 1392, 555-568. doi: 10.22059/ijaedr.2013.50960
HARVARD
انصاری, محمدتقی, سنجابی, محمدرضا. (1392). 'تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44(4), pp. 555-568. doi: 10.22059/ijaedr.2013.50960
VANCOUVER
انصاری, محمدتقی, سنجابی, محمدرضا. تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکدههای کشاورزی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1392; 44(4): 555-568. doi: 10.22059/ijaedr.2013.50960