حفظ روابط مشتریان، عرضهکنندگان و اجتماع از عوامل کلیدی حفظ روابط مثبت کاری در تعاونیها بهشمار میرود. چنانچه مالکیت و ساختار تعاونی از پشتوانه و حمایت فرهنگ تعاون برخوردار نباشد، در معرض خطر واژگونی قرار میگیرد. بر این اساس تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونیهای تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه، بهمنظور تأکید بر ارتقای آنها با استفاده از تحلیل مسیر، هدف تحقیق حاضر بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که با روش پیمایش انجام شد. 220 نفر از اعضای تعاونیهای تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برای نمونة آماری، انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بود که روایی آن براساس پانل متخصصان و پایایی آن با محاسبة ضریب آلفای کرونباخ 86/0 بهدست آمد. عوامل مؤثر با روش تحلیل عاملی استخراج شدند و عواملی که در حوزة عوامل فرهنگی- اجتماعی، عوامل مدیریتی و عوامل اقتصادی قرار داشتند، با بررسی مسیر و با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شدند. نتایج تحلیل مسیر مبین اثر مستقیم عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونیهای تولیدی، به علاوة آثار غیر مستقیمی از طریق عوامل مدیریتی و اقتصادی است. در مجموع، محاسبة اثر کلی گویای نقش برجستة عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونیهای تولیدی است.
کرمی, شهره, & آگهی, حسین. (1392). تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی¬های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44(2), 259-269. doi: 10.22059/ijaedr.2013.36723
MLA
شهره کرمی; حسین آگهی. "تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی¬های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44, 2, 1392, 259-269. doi: 10.22059/ijaedr.2013.36723
HARVARD
کرمی, شهره, آگهی, حسین. (1392). 'تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی¬های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44(2), pp. 259-269. doi: 10.22059/ijaedr.2013.36723
VANCOUVER
کرمی, شهره, آگهی, حسین. تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی¬های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1392; 44(2): 259-269. doi: 10.22059/ijaedr.2013.36723