تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان
تحقیق حاضر، با هدف تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأتعلمی دانشکدههای کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق را اعضای هیأتعلمی دانشکدههای دولتی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان (159N=) تشکیل دادند که از این افراد تعداد 72 نفر از طریق فرمول کوکران و به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونه تعیین گردید. ابزار اصلی جمعآوری اطلاعات پرسشنامه بود. روایی پرسشنامه با نظر تعدادی از اساتید گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران تأیید گردید و پایایی بخشهای مختلف آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای عوامل بازدارنده و پیشبرنده به ترتیب92/0، 93/0بود. یافتههای تحقیق نشان داد که از دیدگاه اعضای هیأتعلمی مهمترین عامل بازدارنده بهکارگیری یادگیری ترکیبی در دانشکدههای کشاورزی، نبود زیرساخت مناسب مخابراتی و پهنای باند کافی و مهمترین عامل پیشبرنده آن دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی اینترنتی میباشد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی نشان داد که، پنج عامل زیرساختی، اطلاعاتی، روانشناختی، پشتیبانی و مهارتی 773/76 درصد از واریانس کل عوامل بازدارنده به کارگیری یادگیری ترکیبی را تبیین میکنند و چهار عامل اجرایی، مشوقها، اطلاعرسانی و پشتیبانی 124/71 درصد از واریانس کل عوامل پیشبرنده یادگیری ترکیبی را تبیین میکنند.
هاشمی نژاد, آذر, حسینی, سید محمود, & حجازی, یوسف. (1391). تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(3), 363-373. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30498
MLA
آذر هاشمی نژاد; سید محمود حسینی; یوسف حجازی. "تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43, 3, 1391, 363-373. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30498
HARVARD
هاشمی نژاد, آذر, حسینی, سید محمود, حجازی, یوسف. (1391). 'تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(3), pp. 363-373. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30498
VANCOUVER
هاشمی نژاد, آذر, حسینی, سید محمود, حجازی, یوسف. تحلیل عوامل بازدارنده و پیشبرنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابعطبیعی استان خوزستان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1391; 43(3): 363-373. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30498