تحقیق حاضر پایداری و وجود شکست ساختاری در ترجیحات مصرفکنندگان ایرانی برای سبد کالایی چای در دوره زمانی 86-1369را مورد آزمون قرار داده است. برای این منظور، از آزمون ناپارامتری ترجیحات آشکار شده استفاده شده است. نتایج بررسی اصل ضعیف ترجیحات آشکار شده ( WARP) نشان می دهد که در سال 1374 یک تناقض در ترجیحات مصرفکنندگان این کالا وجود دارد و فرضیه پایایی ترجیحات مصرفکننده نقض میشود. محاسبه آمارهی K-W برای بررسی ساختاری بودن نقطه نقض ماتریس WARP نیز دلالت بر وجود یک تغییر ساختاری در این سال دارد. . . . . . . . . . . .
سلامی, حبیب الله, پاکروان, محمدرضا, & کاوسی کلاشمی, محمد. (1391). بررسی تغییر در ترجیحات مصرفکنندگان چای در مناطق شهرى ایران با استفاده از آزمون ناپارامتری ترجیحات آشکار شده. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(3), 341-351. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30496
MLA
حبیب الله سلامی; محمدرضا پاکروان; محمد کاوسی کلاشمی. "بررسی تغییر در ترجیحات مصرفکنندگان چای در مناطق شهرى ایران با استفاده از آزمون ناپارامتری ترجیحات آشکار شده", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43, 3, 1391, 341-351. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30496
HARVARD
سلامی, حبیب الله, پاکروان, محمدرضا, کاوسی کلاشمی, محمد. (1391). 'بررسی تغییر در ترجیحات مصرفکنندگان چای در مناطق شهرى ایران با استفاده از آزمون ناپارامتری ترجیحات آشکار شده', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 43(3), pp. 341-351. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30496
VANCOUVER
سلامی, حبیب الله, پاکروان, محمدرضا, کاوسی کلاشمی, محمد. بررسی تغییر در ترجیحات مصرفکنندگان چای در مناطق شهرى ایران با استفاده از آزمون ناپارامتری ترجیحات آشکار شده. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1391; 43(3): 341-351. doi: 10.22059/ijaedr.2012.30496