1
استادیار گروه کشاورزی بنیاد دانشنامه نگاری ایران
2
دانشیار پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
3
استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
چکیده
در طول دهه گذشته فرآیندهای آموزشی تغییرات بسیار مهمی را متحمل شدهاند. ظهور یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزاری مهم برای ارایه، تعامل و تسهیلگر فرآیند تدریس و یادگیری، ساختارهای سازمانی دانشگاهها و موسسات آموزشی، راهبردهای تدریس و حتی خود یادگیری را تغییر داده است. در چنین شرایطی، نهادهای آموزشی نیازمند اندیشیدن درباره چگونگی سازگاری با این تغییرات میباشند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی انجام شده است. این تحقیق از نوع پیمایشی میباشد و از ابزار پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی دانشگاههای تربیت مدرس، تبریز، مازندران، شیراز و فردوسی مشهد میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری چندمرحلهای، 80 نفر از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزار SPSS و آمارههای توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که سیاستهای عمومی، سیاستهای حمایتی و سیاستهای اجرایی 02/88 درصد از واریانس سیاستهای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی را تبیین نمودهاند.
رضایی, مسعود, موحد محمدی, حمید, اسدی, علی, & کلانتری, خلیل. (1390). شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 42(1), 57-66.
MLA
مسعود رضایی; حمید موحد محمدی; علی اسدی; خلیل کلانتری. "شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 42, 1, 1390, 57-66.
HARVARD
رضایی, مسعود, موحد محمدی, حمید, اسدی, علی, کلانتری, خلیل. (1390). 'شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 42(1), pp. 57-66.
VANCOUVER
رضایی, مسعود, موحد محمدی, حمید, اسدی, علی, کلانتری, خلیل. شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1390; 42(1): 57-66.