در این تحقیق به بررسی میزان کارآفرینی در سازمان ترویج کشاورزی کشور و نیز شناسایی و تحلیل نقش عوامل سازمانی و مدیریتی در توسعه کارآفرینی سازمانی در این سازمان پرداخته شد. این تحقیق از لحاظ هدف، نوعی تحقیق کاربردی بوده و از حیث نحوه کنترل متغیرها، تحقیقی غیرآزمایشی است که به روش پیمایشی انجام شده است. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد. در بررسی روایی محتوایی و شکلی پرسشنامه، از نظرات متخصصان استفاده شده و تعیین میزان پایایی پرسشنامه نیز با انجام پیش آزمون و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ انجام گردید(80/0=? ). نمونه تحقیق را 214 نفر از کارشناسان ترویج و مروجان کشاورزی شاغل در ادارات ترویج جهادکشاورزی در استان های آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، قزوین و بوشهر تشکیل دادند که گزینش استان ها بر مبنای تقسیم بندی مناطق شش گانه کشور در نظام برنامهریزی وزارت جهادکشاورزی و انتخاب یک استان از هر منطقه انجام شد. بر اساس نتایج تحقیق، شرایط سازمانی و مدیریتی ادارات ترویج شامل مقررات و ساختار سازمانی، رفتار مدیریت، نظام پاداش و ارتباطات سازمانی، تسهیل کننده کارآفرینی سازمانی نمی باشد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی، بیشترین تأثیر را بر توسعه کارآفرینی سازمانی داشته و توانایی تبیین 4/51 درصد از تغییرات متغیر میزان کارآفرینی سازمانی را دارند.
یعقوبی فرانی, احمد, ملک محمدی, ایرج, حجازی, یوسف, & حسینی, سیدمحمود. (1388). نقش عوامل سازمانی و مدیریتی در توسعه کارآفرینی در
سازمان ترویج کشاورزی کشور. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 40(2), -.
MLA
احمد یعقوبی فرانی; ایرج ملک محمدی; یوسف حجازی; سیدمحمود حسینی. "نقش عوامل سازمانی و مدیریتی در توسعه کارآفرینی در
سازمان ترویج کشاورزی کشور", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 40, 2, 1388, -.
HARVARD
یعقوبی فرانی, احمد, ملک محمدی, ایرج, حجازی, یوسف, حسینی, سیدمحمود. (1388). 'نقش عوامل سازمانی و مدیریتی در توسعه کارآفرینی در
سازمان ترویج کشاورزی کشور', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 40(2), pp. -.
VANCOUVER
یعقوبی فرانی, احمد, ملک محمدی, ایرج, حجازی, یوسف, حسینی, سیدمحمود. نقش عوامل سازمانی و مدیریتی در توسعه کارآفرینی در
سازمان ترویج کشاورزی کشور. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1388; 40(2): -.