هدف کلی این پژوهش بررسی نگرش مصرفکنندگان محصولات کشاورزی ارگانیک و عوامل مؤثر بر پذیرش آن است. پژوهش از نوع کاربردی، روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری آن شامل مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در پنج استان کشور بود. روش نمونه گیری تصادفی ساده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد 416 نفر تعیین گردید. ابزار پژوهش پرسشنامهای بوده است که روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظر جمعی از استادان دانشگاه تهران تأیید گردید و پایایی آن با استفاده از کرونباخ آلفا (818/0=?) تأیید شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSSwin نسخه 5/11 تجزیه و تحلیل گردید. یافتهها نشان داد از نظر مصرف کنندگان، مهم ترین کانال ارتباطی جهت اطلاع رسانی به مردم رادیو و تلویزیون و مهم ترین روش، عرضه از طریق برچسبهای خاص محصولات ارگانیک بوده است. با استفاده از تحلیل عاملی، مهمترین عوامل مؤثر در پذیرش محصولات ارگانیک به چهار عامل آموزش و اطلاع رسانی، خدماتی- حمایتی، نظارت و اقتصادی دستهبندی شدند که در مجموع 7/69 درصد از واریانس موجود را تبیین نمودند.
بابا اکبری ساری, محمد, اسدی, علی, اکبری, مرتضی, فخارزاده, سید احمد, & سوختانلو, مجتبی. (1387). بررسی نگرش مصرفکنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات
کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 39(1), -.
MLA
محمد بابا اکبری ساری; علی اسدی; مرتضی اکبری; سید احمد فخارزاده; مجتبی سوختانلو. "بررسی نگرش مصرفکنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات
کشاورزی ارگانیک", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 39, 1, 1387, -.
HARVARD
بابا اکبری ساری, محمد, اسدی, علی, اکبری, مرتضی, فخارزاده, سید احمد, سوختانلو, مجتبی. (1387). 'بررسی نگرش مصرفکنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات
کشاورزی ارگانیک', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 39(1), pp. -.
VANCOUVER
بابا اکبری ساری, محمد, اسدی, علی, اکبری, مرتضی, فخارزاده, سید احمد, سوختانلو, مجتبی. بررسی نگرش مصرفکنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات
کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1387; 39(1): -.