مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی صورت پذیرفت. جامعه آماری تحقیق 4920 نفر گلکار استان های تهران، مرکزی، گیلان، خوزستان و خراسان رضوی بود. از طریق نمونه گیری خوشهای متناسب با حجم تعداد 234 گلکار به عنوان حجم نمونه تحقیق تعیین گردیدند. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که ترکیب خطی متغیرهای برنامهریزی درخصوص کانالهای دسترسی به بازار، دسترسی گلکاران به خدمات ارتباطی، راهاندازی بازارهای محلی، عدم استفاده از اطلاعات به دلیل شکل نامناسب آنها و ضرورت وجود کارشناس ترویج 6/45 درصد از تغییرات واریانس متغیر نوع تلقی گلکاران از بازار را تبیین می کند. همچنین ترکیب متغیرهای وضعیت زیرساختها، استفاده از فنون برداشت متناسب با الزامات بازار، دسترسی به دستگاه های درجهبندی محصول، مدیریت هزینههای تولید و بازاریابی، تعیین نیازهای بازار هدف، مقرون به صرفه نبودن تولید، شناخت بازارهای جدید، اطلاع گلکاران از اصول شناساندن محصول، شکل مناسب انتشار اطلاعات، زمان مناسب انتشار اطلاعات، اطلاع از استانداردهای بازار، داشتن مهارتهای حسابداری و مدیریت مالی، اطلاع از حواشی بازاریابی، طراحی و برنامهریزی کشت و بازاریابی گروهی در کل 3/87 درصد از تغییرات واریانس متغیر انتظارات گلکاران از ترویج را تبیین می نماید.
یادآور, حسین, حجازی, یوسف, حسینی, سید محمود, & صالح, ایرج. (1389). تعیین عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-41(1), -.
MLA
حسین یادآور; یوسف حجازی; سید محمود حسینی; ایرج صالح. "تعیین عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-41, 1, 1389, -.
HARVARD
یادآور, حسین, حجازی, یوسف, حسینی, سید محمود, صالح, ایرج. (1389). 'تعیین عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-41(1), pp. -.
VANCOUVER
یادآور, حسین, حجازی, یوسف, حسینی, سید محمود, صالح, ایرج. تعیین عوامل مؤثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1389; 2-41(1): -.