آموزش عملی و یادگیری تجربی، از جمله در قالب آموزشهای مزرعهای، اساس آموزش کشاورزی به شمار میرود. هدف این تحقیق ارزیابی اثر بخشیدرس عملیات کشاورزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بوده است. تحقیق از نوع پیمایشی و جمعیت آماری شامل دانشجویانی بود که درس عملیات کشاورزی را انتخاب کرده بودند و تعداد آنها 120 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای متناسب 90 دانشجو از رشتههای زراعت، علوم باغبانی، علوم دامی، مهندسی آب، علوم خاک و گیاهپزشکی انتخاب شدند. پرسشنامه استفاده شده برای جمع آوری اطلاعات بعد از تعیین اعتبار محتوایی، مورد تست مقدماتی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ محاسبهشده 90/0 بدست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماری spss انجام شد. نتایج حاصل از همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق نشان داد با اطمینان 99 درصد بین نوع رشته تحصیلی دانشگاهی، شغل پدر، نحوه عمل و فعالیت مدرسین درس، نحوه عمل گروه تخصصی آموزشی، نحوه اجرای برنامه آموزشی درس و ارزیابی دانشجویان از اثر بخشی درس رابطه معنیداری وجود دارد.
محبوبی, محمدرضا, & شریف زاده, ابوالقاسم. (1388). ارزیابی اثر بخشی درس عملیات کشاورزی
مورد: دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40(4), -.
MLA
محمدرضا محبوبی; ابوالقاسم شریف زاده. "ارزیابی اثر بخشی درس عملیات کشاورزی
مورد: دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40, 4, 1388, -.
HARVARD
محبوبی, محمدرضا, شریف زاده, ابوالقاسم. (1388). 'ارزیابی اثر بخشی درس عملیات کشاورزی
مورد: دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40(4), pp. -.
VANCOUVER
محبوبی, محمدرضا, شریف زاده, ابوالقاسم. ارزیابی اثر بخشی درس عملیات کشاورزی
مورد: دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1388; 2-40(4): -.