هدف اصلی این مطالعه برآورد و پیشبینی تقاضا برای موجودی تراکتور در آفریقا، غرب آسیا و مجموعه کشورهای بازار هدف ایران است. در این بررسی از دو رهیافت پیشبینی باکسـجنکینز و هموار سازی نمایی استفاده شده است. دادههای این مطالعه مربوط به سالهای 2006-1961 میلادی است. نتایج نشان میدهد که تقاضا برای موجودی تراکتور در کشورهای بازار هدف ایران در سال 2012 در حدود 533 هزار دستگاه بوده و لذا تقاضای ناخالص سالانه تراکتور در این سال برابر با 26 هزار دستگاه خواهد بود. بر اساس این نتایج، کشورهای مورد مطالعه در این پژوهش، بازار هدف مناسبی برای صادرات تراکتور ایران خواهند بود. بنابراین، پیشنهاد میگردد با هدف حفظ و توسعه بازار صادرات تراکتور ایران، توسعه و تنوع این کالا در دستور کار قرار گیرد و بدین منظور توجه به انعقاد قراردادهای تجاری در راستای ثبات بازار تولیدکنندگان داخلی ضروری خواهد بود.
حسینی, سیدصفدر, مافی, حسن, & اروندی, مهدی. (1388). پیشبینی تقاضای تراکتور در بازارهای هدف ایران، آفریقا و غرب آسیا؛
کاربردی از روش پیشبینی ترکیبی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40(4), -.
MLA
سیدصفدر حسینی; حسن مافی; مهدی اروندی. "پیشبینی تقاضای تراکتور در بازارهای هدف ایران، آفریقا و غرب آسیا؛
کاربردی از روش پیشبینی ترکیبی", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40, 4, 1388, -.
HARVARD
حسینی, سیدصفدر, مافی, حسن, اروندی, مهدی. (1388). 'پیشبینی تقاضای تراکتور در بازارهای هدف ایران، آفریقا و غرب آسیا؛
کاربردی از روش پیشبینی ترکیبی', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 2-40(4), pp. -.
VANCOUVER
حسینی, سیدصفدر, مافی, حسن, اروندی, مهدی. پیشبینی تقاضای تراکتور در بازارهای هدف ایران، آفریقا و غرب آسیا؛
کاربردی از روش پیشبینی ترکیبی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1388; 2-40(4): -.