هدف از این مطالعه بررسی رابطهی سبکهای یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان کشاورزی میباشد. جامعه آماری تحقیق، دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بودند (3859N=). حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 285 نفر تعیین و با روش طبقه ای با انتساب متناسب نمونه گیری شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای مشتمل بر سه بخش بود. در بخش اول، ویژگیهای فردی دانشجویان؛ بخش دوم، گرایش به تفکر انتقادی با استفاده از پرسشنامه CCTDI ; و در بخش سوم، سبکهای یادگیری دانشجویان با استفاده از پرسشنامه کلب (LSI) بررسی شد؛ به منظور سنجش روایی پرسشنامه های مذکور ابتدا پرسشنامهها به فارسی و بار دیگر به انگلیسی برگردانده و با متن اصلی تطابق داده شد؛ سپس نسخه نهایی را جمعی از اساتید گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران تایید کردند. پایایی پرسشنامه CCTDI، از طریق آلفای کرونباخ، 87 درصد برآورد شد. برای محاسبه پایایی پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که آلفای آن در مؤلفه آزمایشگری فعال (73/0)، مفهوم سازی انتزاعی (71/0)، مشاهدهی تأملی (69/0)، تجربه عینی (71/0) محاسبه شد. نتایج نشان داد که سبک غالب در دانشجویان کشاورزی سبک یادگیری جذب کننده بوده است و در مجموع دانشجویان از گرایش به تفکر انتقادی مثبتی برخوردارند. همچنین نتایج نشان داد که سبکهای یادگیری با برخی از مؤلفه های گرایش به تفکر انتقادی دارای رابطهی معنی دار میباشد.
حجازی, یوسف, غیاثی, عبدالرحیم, & رضوانفر, احمد. (1400). بررسی رابطهی بین سبکهای یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, (), -. doi: 10.22059/ijaedr.2021.254032.668576
MLA
یوسف حجازی; عبدالرحیم غیاثی; احمد رضوانفر. "بررسی رابطهی بین سبکهای یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران", تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, , , 1400, -. doi: 10.22059/ijaedr.2021.254032.668576
HARVARD
حجازی, یوسف, غیاثی, عبدالرحیم, رضوانفر, احمد. (1400). 'بررسی رابطهی بین سبکهای یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران', تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, (), pp. -. doi: 10.22059/ijaedr.2021.254032.668576
VANCOUVER
حجازی, یوسف, غیاثی, عبدالرحیم, رضوانفر, احمد. بررسی رابطهی بین سبکهای یادگیری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 1400; (): -. doi: 10.22059/ijaedr.2021.254032.668576