%0 Journal Article %T مفهوم پردازی شبکه سازی در کسب و کارهای خانگی مبتنی بر محصولات کشاورزی با رویکرد کیفی %J تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران %I دانشگاه تهران %Z 2008-4838 %A علیزاده, رمضان %A حسینی نیا, غلامحسین %A تقی پوریان, محمد جواد %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 52 %N 2 %P 343-353 %! مفهوم پردازی شبکه سازی در کسب و کارهای خانگی مبتنی بر محصولات کشاورزی با رویکرد کیفی %K شبکه سازی %K کسب و کارهای خانگی %K مشارکت کلیدی %K محصولات کشاورزی %K مشتری گرائی %R 10.22059/ijaedr.2021.311869.668962 %X شبکه‌ها منبع مهمی برای کسب و کار و کارآفرینی محسوب می‌شوند. هدف تحقیق حاضر مفهوم پردازی شبکه‌سازی در کسب و کارهای خانگی مبتنی بر محصولات کشاورزی با رویکرد کیفی بود. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند31 نفر از خبرگان انتخاب و تا رسیدن به اشباع از آنان مصاحبه به عمل آمد. مصاحبه‌ها، پیاده‌سازی و کد‌گذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد و با استفاده از نرم افزار MAXQDA تحلیل نهائی گردید. برای اعتباربخشی داده‌ها از نظر خبرگان استفاده شد. شبکه‌سازی کسب و کارهای خانگی در 8 مؤلفه مشتری گرائی، فعالیت‌های کلیدی، رقیب‌شناسی، فرآوری محصولات سالم، مجاری تبلیغ و فروش، مشارکت کلیدی، ارزش‌های پیشنهادی و حامیان مادی و معنوی، مفهوم‌پردازی شد و مشتری‌گرائی، به عنوان مهم‌ترین مؤلفه شناسائی شد. انتظار می‌رود نتایج این تحقیق به صاحبان کسب و کارهای خانگی به منظور ایجاد شبکه‌سازی کسب و کار جهت تأمین نیازهای بهتر مشتریان مبتنی بر فرآوری محصولات کشاورزی کمک شایان توجهی نماید. %U https://ijaedr.ut.ac.ir/article_82433_b2ef2dc65c0a9960223fc71647a95bbd.pdf