%0 Journal Article %T الگوی اقتصادی رفتار حاشیة بازاریابی گوشت قرمز در ایران %J تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران %I دانشگاه تهران %Z 2008-4838 %A شهبازی, حبیب %A حسینی, سید صفدر %D 2009 %\ 05/22/2009 %V 40 %N 1 %P - %! الگوی اقتصادی رفتار حاشیة بازاریابی گوشت قرمز در ایران %K اقتصادی %K الگو %K ایران %K رفتار حاشیة بازارابی %K گوشت قرمز %R %X این پژوهش ضمن برآورد توابع تولید، تقاضای خرده‌فروشی، عرضة نهادة مزرعه و خدمات بازاریابی دو محصول گوشت گاو و گوسفند، رفتار اقتصادی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز را نسبت به تغییر عوامل انتقال‌دهندة تابع تقاضای گوشت آمادة طبخ، عرضة دام زنده و خدمات بازاریابی در دورة 1383-1377 مورد بررسی قرار داده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که به‌طور نمونه، کشش حاشیة بازاریابی گوشت گاو و گوسفند نسبت به تغییر در قیمت علوفه، به ترتیب 037/0 و 032/0 است. همچنین وجود قدرت بازاری در فرایند بازاریابی گاو و گوسفند موجب افزایش حاشیة بازاریابی آن‌ها شده است. بنابراین به نظر می‌رسد با رقابتی شدن ساز وکار بازارهای مرتبط با گوشت گاو و گوسفند، رفتارحاشیة بازاریابی گوشت گاو و گوسفند منعکس‌کننده هزینه نهایی بازاریابی این محصولات گردد. طبقه‌بندیJEL: D4، L1، Q13، .Q2 %U https://ijaedr.ut.ac.ir/article_20062_efec1416e184ab6f7400f9035ab7f90f.pdf