@article { author = {Moazen, Zainab and MOVAHED MOHAMMADI, HAMID and REZVANFAR, AHMAD and POURATASHI, MAHTAB}, title = {A Study on Administrators’ Job Performance of Agricultural Secondary Education Centers in Tehran Province, from the Viewpoint of Teachers}, journal = {Iranian Journal of Agricultural Economics and Development Research}, volume = {44}, number = {2}, pages = {211-220}, year = {2013}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-4838}, eissn = {2423-785X}, doi = {10.22059/ijaedr.2013.36719}, abstract = {The purpose of this research was to study administrators’ job performance of agricultural secondary education centers in Tehran province, from the viewpoint of teachers. This survey study was a descriptive-correlational research. The statistical population of this study included teachers of agricultural secondary education centers of Tehran province (N=91) which 46 members were selected using proportionate stratified random sampling method. A questionnaire was used to collect the data. Validity of the questionnaire was confirmed by a panel of faculty members at faculty of Agricultural Economics and Development, University of Tehran and reliability of the instrument was determined by Cronbach’s alpha (0.75-0.95). SPSS version 11.5 was employed to analyze the data. The findings revealed that the most teachers evaluated administrators’ job performance at medium level. There were significant correlations between administrators’ job performance and their human, technical, and conceptual skills. Regression analysis showed that about 51 percent of variations in the administrators’ job performance could be predicted by human skills.}, keywords = {education administrators,human skill,Job performance,secondary agricultural school,Teacher}, title_fa = {بررسی عملکرد شغلی مدیران هنرستان‌های کشاورزی استان تهران از دیدگاه آموزشگران}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر بررسی عملکرد شغلی مدیران هنرستان‌های کشاورزی استان تهران از دیدگاه آموزشگران بوده‌ است. تحقیق از نوع پیمایشی و به روش توصیفی‌ـ همبستگی انجام شد. جامعة آماری تحقیق را آموزشگران هنرستان‌های کشاورزی استان تهران (91=N) تشکیل دادند که 46 نفر از ایشان به روش نمونه‌گیری تصادفی با انتساب متناسب برای نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌‌‌ای محقق‌ساخته بوده‌است که روایی آن با استفاده از نظر برخی از اعضای هیئت علمی دانشکدة اقتصاد و توسعة کشاورزی دانشگاه تهران تأیید شد. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که آلفای به‌دست‌آمده (بین 75/0 تا 95/0)  نشانگر پایایی مناسب بود. تحلیل داده‌ها با استفاده از برنامة نرم‌افزاری SPSS انجام شده‌است. نتایج بیانگر آن بود که بیشتر آموزشگران سطح عملکرد شغلی مدیران را در حد متوسط ارزیابی کردند. بر طبق نتایج بین مهارت‌های انسانی، فنی و ادراکی مدیران و عملکرد شغلی ایشان رابطة مثبت و معنی‌داری در سطح یک درصد وجود دارد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که حدود 51 درصد تغییرات عملکرد شغلی از طریق متغیر مهارت انسانی تبیین‌پذیر است.}, keywords_fa = {آموزشگر,عملکرد شغلی,‌ مدیران آموزشی,مهارت انسانی,هنرستان‌های کشاورزی}, url = {https://ijaedr.ut.ac.ir/article_36719.html}, eprint = {https://ijaedr.ut.ac.ir/article_36719_9e88600eadfa5bccbbc876f48de27f31.pdf} }